عرضهکننده : پروژه دانشجویی
چکیده
بازاریابی تاثیرگذار رسانه های اجتماعی اخیرا توجه زیادی را به خود جلب کرده است. بسیاری از مطالعات به بررسی رابطه اجتماعی (PSR) بین تاثیرگذاران و پیروان پرداخته اند. برخلاف بسیاری از مطالعات، PSR اغلب در برابر دیگر ساختارهای بازاریابی رابطهای که به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرند، وزن دهی نشده است. این مطالعه یک مدل تحقیق را براساس نظریه متقاعد سازی توسعه داد، که برای بررسی وزن نسبی PSR ساخته شده. این مطالعه سه ویژگی شخصی (نگرش همسان، جذابیت فیزیکی، و جذابیت اجتماعی) و سه ویژگی (قابلیت اعتماد، تخصص درک شده، و PSR را به عنوان سوابق قصد خرید در نظر گرفته است. داده ها از طریق نظرسنجی از پاسخ دهندگانی جمع آوری شده که محصولات / خدمات را پس از تماشای تبلیغات یوتیوب که توسط تاثیرگذاران ایجاد شده بود، خریداری کردند. این مطالعه نشان داد که PSR تاثیر مثبت قابل توجهی بر قصد خرید نسبت به سایر ویژگی ها دارد و PSR به طور قابل توجهی با سه ویژگی شخصی مرتبط است. علاوه بر این، شکلگیری PSR به طور قابل توجهی توسط انواع تاثیرگذاران درک شده توسط مصرف کنندگان تحت تاثیر قرار گرفت. این بررسی نشان داد که رسانه های اجتماعی موثر بر استراتژی های بازاریابی نیاز به تنظیم دقیق براساس ویژگی های شخصی، اثر تاثیرگذارتری دارند. این مقاله در مورد مفاهیم نظری و عملی این یافته ها بحث میکند.
کلمات کلیدی: اینفلوئنسر مارکتینگ، رسانه های اجتماعی، قصد خرید، نظریه اقناع، روابط فرا اجتماعی، یوتیوب
Social media influencer marketing has recently received significant attention. Many studies have explored the parasocial relationship (PSR) formation between influencers and followers. PSR has not often been weighted against other widely used relationship marketing constructs, despite the multitude of PSR studies. This study developed a research model based on the theory of persuasion, which was constructed to investigate the relative weight of the PSR. The study considered three personal attributes (attitude homophily, physical attractiveness, and social attractiveness) and three characterizations (trustworthiness, perceived expertise, and PSR) as antecedents of purchase intention. Data were collected through a survey of respondents who bought products/services after watching YouTube advertisements made by influencers. The study found that PSR had a significantly positive impact on purchase intentions relative to other characterizations and that PSR was significantly related to the three personal attributes. In addition, PSR formation was significantly influenced by consumers’ perceived influencer types. The survey showed that social media influencer marketing strategies need to be fine-tuned based on personal attributes, characterizations, and influencer types. This paper discusses the theoretical and practical implications of these findings.
انتشار: 2022
مجله: نشریه الزویر
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی
نوع مقاله: ISI
فرمت دانلود: zip
فرمت مقاله: فایل ورد به همراه پی دی اف
تعداد صفحات ترجمه: 39
توضیحات: مدیریت - مهندسی فناوری اطلاعات
مناسب برای : مدیریت، مهندسی فناوری اطلاعات
شناسه محتوا : 246
حجم فایل : 1.12 مگابایت
فرمت فایل : zip
تعداد بازدید : 134
دریافت اخیر : 0
جهت دریافت فایل ضمیمه ؛ وارد درگاه کاربری خود شوید.
پروژه دانشجویی
تحقیق و مقالات دانش آموزی و دانشجویی در بسیاری از رشته ها حقوق، مدیریت، حسابداری و .... پروژه های کارآفرینی، روش تحقیق، گزارش کارآموزش، طرح های توجیهی، طرح کسب و کار عرضه 23 عنوان محتوا مشاهده غرفـه